Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stadsbank oost nederland enschede

  • Isabel

    Ben in heftige ruzie verwikkeld met de stadsbank, helaas is het al 13 februari geweest, anders had ik mijn verhaal hier met alle liefde uit gegooid!

  • help ons winnen

    wij zijn er nog niet alles is welkom??

  • maria

    Wat er bslist verandert mag worden is de telefoon verbinding. Heb vandaag streepjes getrokken en ben bij de 20 gestopt. Er werd me steeds weer verteld dat de wachttijd meer dat 5 minuten bedraagt en eindelijk kreeg ik een automaat die me tenminste vertelde dat alle medewerkers in gesprek zijn. Dit duurde 5 minuten en de verbinding werd verbroken. Mijn beltegoed was op en dit noem ik diefstal, omdat ik 10 euro kwijt ben maar geen medewerker aan de lijn kreeg. Ik lees boven iets van jurrie over schreeuwende mensen en denk dat dit op deze manier wel in de hand gewerkt wordt. Ik vraag me trouwens af of er met deze site nog wel iets gedaan wordt en ik in deze mijn energie verspil i.p.v. mijn beltegoed.

  • Al even problemen gehad...

    Ja, toevallig kom ik deze pagina tegen.

    Zoals hier gelezen; Er is heel veel mis bij de stadsbank Oost Nederland.

    Service en werkwijze zijn behoorlijk middeleeuws te noemen.

    Dossiers welke een jaar blijven liggen zonder dat er iets wordt gedaan

    Oplopende schulden etc etc

    - Geen informatie over een fatsoenlijke klachtenregeling

    - Lange wachttijden overal

    - Advies voor iedereen met klachten over de werkwijze;

    Zet je hele verhaal op papier en stuur het aangetekend naar het hoofdkantoor.

    Maak jou schade duidelijk en waar en door wie die is ontstaan

    Bevestig al je afspraken met de kredietbank schriftelijk en neem telkens een getuige mee naar elke afspraak of belangrijke handeling.

    Het is heel vervelend, maar bij deze istelling heel erg nodig.

  • Ed

    Helemaal mee eens. Ik heb het idee dat wij er alleen maar dieper in weg zakken. Ik heb de mdw aldaar meerdere malen moeten verzoeken om contact op te nemen met mijn schuldeisers met o.a. als gevolg dat ik niet meer verzekerd ben.

    Aan de telefoon behandelen ze je als een asociale die niet met zijn geld kan omgaan terwijl dit geheel buiten onze schuld ligt. Wij hebben geen exorbitant leven geleid, maar door ziekte en wraakzuchtige exen in deze situatie beland.

  • esther

    ik zit al een aantal maanden in de wsnp

    en zit nu meer in de ellende dan het al was

    je bent verplicht om verantwoording af te leggen tegenover je bewindvoerder (wat ik momenteel 2X per week doe)

    heb al 3 brieven geschreven die blijken te verdwijnen

    en dan krijg je een brief dat je niks laat horen

    dan heb ik zo iets van hallo wat doet de stadsbank met de post?

    word dat opgegeten ofzo!

    en ook nog dat je persoonlijke persoonlijke gesprekken heb gehad

    dus communicatie onderling kennen ze blijkbaar ook niet

    en word daar momenteel behoorlijk kwaad om

    en dat je druk bezig bent om de financiele situatie te verbeteren dan word je aan alle kanten tegen gewerkt

    nu word ik gedreigt dat ik uit de wsnp word gegooid per 12 november

    dan heb ik zoiets doe dat dan maar

    dan regel ik het zelf wel en ben ik er ook zeker van dat ik elke week een beetje geld heb om boodschappen te doen wat al 3 maanden niet loopt bij de stadsbank

    door de schuld van dmo(wat al tig keren door is gegeven aan de stadsbank en de bewindvoerders)

    maandag sta ik om 9 uur weer bij de stadsbank met kopieen van die bewuste brieven die ze zogenaamd niet hebben ontvangen incl een klachten brief van mij

    want ben het nu SPUUGZAThelp ons winnen schreef:

    >

    > wij zijn er nog niet alles is welkom??

  • esther

    ik zit al een aantal maanden in de wsnp

    en zit nu meer in de ellende dan het al was

    je bent verplicht om verantwoording af te leggen tegenover je bewindvoerder (wat ik momenteel 2X per week doe)

    heb al 3 brieven geschreven die blijken te verdwijnen

    en dan krijg je een brief dat je niks laat horen

    dan heb ik zo iets van hallo wat doet de stadsbank met de post?

    word dat opgegeten ofzo!

    en ook nog dat je persoonlijke persoonlijke gesprekken heb gehad

    dus communicatie onderling kennen ze blijkbaar ook niet

    en word daar momenteel behoorlijk kwaad om

    en dat je druk bezig bent om de financiele situatie te verbeteren dan word je aan alle kanten tegen gewerkt

    nu word ik gedreigt dat ik uit de wsnp word gegooid per 12 november

    dan heb ik zoiets doe dat dan maar

    dan regel ik het zelf wel en ben ik er ook zeker van dat ik elke week een beetje geld heb om boodschappen te doen wat al 3 maanden niet loopt bij de stadsbank

    door de schuld van dmo(wat al tig keren door is gegeven aan de stadsbank en de bewindvoerders)

    maandag sta ik om 9 uur weer bij de stadsbank met kopieen van die bewuste brieven die ze zogenaamd niet hebben ontvangen incl een klachten brief van mij

    want ben het nu SPUUGZAThelp ons winnen schreef:

    >

    > wij zijn er nog niet alles is welkom??

  • al even problemen gehad

    Dag,

    Een aanvulling,

    Heb je al langer problemen met de stadsbank dan is het belangrijk in de gaten te houden dat zij na 5 jaar, wettelijke termijn, jou vordering op hen te beschouwen als afgedaan. Dit schijnt een wettelijke grens te zijn.

    Bij de stadsbank is dit van belang. Er zijn tientallen zo niet honderden mensen welke langer dan 5 jaar in het bestand van de stadsbank voorkomen. (schatting)

    Instanties lossen dit ‘verlopen’ vaak op door binnen die tijd van 5 jaar een brief te sturen met de mededeling dat er nog een vordering open staat dan wel een procedure te beginnen. Dat wil bij de stadsbank zeggen dat je dit dan wel aangetekend moet doen en liefst met een brief van je advocaat er bij. Je kunt hier begeleiding bij krijgen via bureau rechtshulp of rechtstreeks zelf naar een advocaat toe gaan.

    Elke fout van hen, met nadelige financieele) gevolgen voor jou, mag je declareren!!! bij hen. Alleen doet vrijwel niemand dat en lopen zij er zeker niet mee te koop dat dit ook kan en rechtsgeldig is.

    De kredietbank verzuimd iniformatie te verstrekken hierover

    Is erg slordig met het registreren van ontvangen post, (terug) ontvangen pasjes of het opzeggen van rekeningen

    De Kredietbank doet vaak vele maanden te (onnodig) lang over afhandeling van een dossier

    laat zaken liggen tot alles bij de deurwaarder ligt en adviseerd clienten in die tussentijd om niets te doen.

    Als gevolg hiervan stijgen jou schulden enorm.

    Het is mogelijk dat vervolgens de sanering van jou schulden toch wordt afgewezen door een van de schuldeisers.

    Resultaat is dan een enorme hoop ellende er bij. Jou schulden fors gestegen, dreiging deurwaarder etc vaak dan nog als enigste je failiet laten verklaren wat ook geen pretje is (3 jaar onder curatele) dan wel een jaren lange afbetaling via een maandelijks bedragje ingehouden op jou uitkering. Gevolg is dat je per saldo zeer veel betaald omdat ook de wettelijke rente e.d. intussen oplopen en doorlopen bij de verschillende schuldeisers.

    Een deurwaarder heeft daar ook ‘plezier’ in door telkens opnieuw beslag te gaan leggen in de hoop zo (o.a.) meer ‘recht’ te hebben op een groter stuk van de eventuele sanering ( en zelf goed te verdienen natuurlijk)

    Dit negatieve resultaat voor jou is feitelijk te danken aan de handelswijze van de kredietbank. Stel hen dan ook daarvoor volledig aansprakelijk!

    Zij adviseren jou te wachten en niets te doen, zij laten jou schulden oplopen, zij nemen (te) veel tijd voor de afhandeling van de sanering. Jij zit met de ellende.

    Vraag voortdurend naar bewijzen, naar wie je hebt gesproken en maak daar notitie van. Maak een appart notitieboekje met data en wat er gezegd of gedaan wordt.Neem een getuige mee naar gesprekken,

    Bevestig afspraken direct per post en vraag om een ontvangstbevestiging evt per email van hen. Komt er op dit verzoek geen reactie, stuur dan een brief met ontvangstbevestiging en declareer de kosten bij hen en formuleer deze als klacht.

    Tenslotte;

    Volgens het regelement van de NVVK de nederlandse vereniging voor Volkskrediet waar de IKB Enschede bij is aangesloten, is een client van een stadsbank ten alle tijde gemachtigd zijn rekening op te zeggen.

    Normaal is dat je daar een schriftelijk bewijs van krijgt. Vaak wordt dit vergeten wat je ernstig in de problemen kan brengen met andere instanties.

    Ter informatie;

    Duizenden mensen leven zonder gas en licht

    home.wanadoo.nl/verpel/wonen/549egw-nee.html

    NVVK

    www.NVVK.EU

    Westeinde 40 te 's-Gravenhage

    Postbus 12610, 2500 DK 's-Gravenhage

    Telefoon: 070 - 3847 250

    Telefax: 070 - 3847 251

    Email: info@nvvk.eu

    Adressen van aangesloten volkskredietbanken

    www.st-ab.nl/ad02a.htm

    Stadsbank Oost Nederland;

    Stadsbank Oost Nederland

    Spelbergsweg 35

    postbus 1393

    7500 BJ ENSCHEDE

    053-4880111

    info@stadsbankoostnederland.nl

    www.stadsbankoostnederland.nl

    Ten slotte;

    Officieel zijn de gemeenten (een stuk of twintig) eigenaar en aansprakelijk voor het beleid van de stadsbank Oost Nederland. Ooit waren zij ook de initiatiefnemers.

    Het lijkt er op dat de bank intussen een beetje een eigen koers vaart en weinig controle kent van bovenaf.

    Op onderstaande manier kom je de kredietbank bijvoorbeeld tegen binnen een gemeentelijke besluitenlijst van Burgemeester & Wethouders van een gemeente;

    "Stadsbank Oost Nederland; Jaarrekening 2005 en begroting 2007

    (kenmerk:06ink02437/06int00427)

    Gevraagde beslissing:

    Jaarrekening 2005 en begroting 2007 van de Stadsbank Oost Nederland voor

    kennisgeving aannemen.

    Griffie: nee

    Beslissing: akkoord"

    MEER NIET!

    Welke financieele instellingen zijn aangesloten bij de BKR?

    www.bakmetgeld.nl/index.php?pag=21

    Nog een paar losse aantekeningen van belang;

    De stadsbank Oost Nederland wordt ook wel aangeduid als "

    SON" en wordt genoemd een Voortrekkersrol te vervullen in Nederland.

    (Je vraagt je toch wel af hoe slecht het dan wel moet zijn in de rest van het land!!)

    De afnemers van de SON zijn Gemeenten.

    Mocht er geld over zijn dan vloeit dat terug naar de gemeenten (!)

    Bron van deze laatste paar regels;

    www.groenlo.nl/…/97ffa7c205da4cb3c12570ba0055a35c?OpenDocument&ExpandSection=3

    Dus;

    Hou even in de gaten;

    NIET JIJ maar de Gemeente heeft een contract met de Kredietbank!

    Zodoende kunnen ze jou ook rustig als strond behandelen.

    Geen vuiltje aan de lucht toch?

    Dus, klachten over de stadsbank? Ook naar jou Gemeente Raad EN B&W op sturen

    Groet

    En STERKTE (Dat zul je nodig hebben!)

    En denk ook eens aan het feit dat ook veel nutsbedrijven de gemeenten en de provincie als grootaandeelhouder hebben.. Ergens gaat er hier iets mis…

  • carla brouwer

    Reacties: carla.brouwer@uwv.nl

  • Johan Althuisius

    Johan Althuisius - Doetinchem

    UWV keuringsarts

    Vragen? johan.althuisius@uwv.nl