Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stadsbank oost nederland enschede

  • Alex

    Door de fouten van: werkgever en UWV ben ik in zo situatie beland(WSNP).Wat verder? Kan dat echt niet anders regelen? Ik heb ook recht als elke burger van zijn leven geniten, ik heb 30 jaar hard gewerkt. Nu met 200 euro per maand lukt mij dat echt niet. Waarom ambtenaren werkende bij UWV worden niet bestraft? Ed heeft gelijk wij zijn behandelt als een asociale, wij zakken steeds dieper.

  • ramoon

    Ik wil even kort reageren,

    Ik zit sinds 8 maanden in de wsnp, en ik weet en begrijp jullie frustratie heel goed,

    ik ben alleenstaande moeder en ik heb het absoluut niet breed maar ik weet dat dit maar 3 jaar duurt, ik heb persoonlijk geen problemen met de stadsbank de mensen zijn altijd aardig tegenover mij, en altijd willig om mij te helpen. Ik heb een bewindvoerder dat een advocaat is en daar kan ik ook prima mee, Ik weet wel dat ze bij de stadsbank eens aan moeten denken om meer mensen aan te nemen want volgens mij is de werkdruk daar zo groot dat de telefoonlijn daarom erg vaak bezet is.

    Gelukkig werk ik 40 uur en ik hoop echt dat deze 3 jaar als een les voor mij leven mag zijn, want ik weet 1 ding zeker ik ga nooit meer een uitkering aanvragen en ik ga zorgen dat ik nooit meer door instanties in de schulden kom.

    Ik wens iedereen fijne kerstdagen en kop op jongens dit gaat ook wel weer over.

    Laat het een wijze les zijn voor iedereen.

  • Al even problemen gehad..

    Dag,

    Het is goed om een positief geluid te laten horen.

    Altijd overigens.

    Ik ben blij dat uw ervaringen goed zijn.

    houden zo!

    Let wel; even op een paar dingen;

    - Zijn werkelijk alle schulden in de sanering opgenomen en is er een schriftelijk accoord van de schuldeisers hierin en hebt u daar ook afschriften van?

    Hierin gaat vaker iets mis Bijvoorbeeld dat een schuldeiser een uitzonderingsregel laat opnemen; een deel van de schuld kan na de vordering alsnog verhaald worden op de betreffende persoon bijvoorbeeld

    - Let er even op dat heel veel mensen langer in de sanering zitten dan drie jaar.

    - Een aantal mensen vervolgens in administratieve problemen komt doordat bijvoorbeeld iemand, verhuurder, schuldeiser, gemeente, (een eventueel foute) brief schrijft dat u een schuld zou hebben gekregen of nalatig bent geweest.

    Meteen stagneerd de hele sanering en staat direct failiet verklaren voor de deur Het is drie jaar spitsroede lopen!

    De sanering moet nodig op de helling.E.e.a. blijkt in veel gevallen in het geheel niet goed uit te pakken. Er wordt hier onderzoek naar gedaan.

    Je kunt een sanering ook door een advocaat of andere deskundige laten uitvoeren. Vaak geeft dit een betere verhouding en inzicht in de gang van zaken en gaat het ook sneller!

    Groet

  • maroeska

    dit is een oproep aan mensen die net als ik problemen hebben met de stadsbank ik zelfs valt onder de stadsbank ulft enschede en dooet de stadsbank ben ik steeds meer in de problemen gekomen al mij pogongen om tot een goede verstandhouding te komen met de stadsbank worden afgeschoven met een smoesje jij bent de enigste met problemen maar ik zit nu al voor de tweede keer bij hun door de fouten van hun van daar vraag ik mensen die ook problemen hebben met de stadsbank om te reageren en mij een mailje te sturen met een kort verhaal van jullie probleem met hun u mail word vertrouwlijk behandelt en er worden geen persoonlijke gegevens vrij gegeven u reacties kunt u sturen naar maroeska1966@live.nl bij voorbaatdank maroeska

    het resultaat wat er uit komt stuur ik u weer toe

  • Ineke Groenendijk

    Geachte dames/heren,

    Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij te informeren hoe deze aktie tegen de Stadsbank is verlopen?

    Hoor graag,

    Met vriendelijke groeten,

    Ineke Groenendijk

  • anoniem

    nou ben het met de meesten eens dat de stadsbank niks voor je doet je schulden lopen op loop er al bijna 2 jaar en er is nog niks ondernomen door hun heb alles zelf moeten aanschrijven en zit nog veel dieper in de schuld door hun,hun regelen niks voor je vergeten je geld over te maken en maken hele grote fouten wat gewoon niet mag gebeuren! maar ja het is hun geld ja niet? dus waarom zouden ze daar na kijken,nou ik ben van mening dat het op het moment dat ik bij hun komt en dacht dat ik het niet meer aan kon alleen het toch beter alleen had kunnen doen dan was ik nu vanaf geweest maar ja das achteraf maar ik heb nu een klant ingedient en schadevergoedingen gevraagt samen met mijn advocaat want ben hun wel zo zat nu,ze moeten er maar is voor boeten zo met mensen om te gaan en ik wil ook iedereen aanraden klachten tegen hun in te dienen als er dingen verkeerd gaat en de schade op hun halen als hun fouten maken en jy er dus door hun nog meer kosten bij krijgt want dat is de enige manier om hun is te laten zien waar ze mee bezig zijn! er zijn honderden of miss wel duizenden mensen die zoveel klachten hebben over de stadsbank en ze blijven zo doorgaan dus alsjeblieft mensen dien klachten in tegen hun anders zal dit nooit veranderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Jan Stender

    Ik heb onlangs een gesprek gehad,bij de Stadsbank in Enschede,over schuldsanering

    Daarin werd mij gevraagd of ik mijn scooter echt nodig had

    Ik had gezegd dat ik de scooter dagelijks gebruik om op mijn werk te komen

    Ik kreeg als antwoord,dat ik mogelijk mijn scooter moet inleveren,omdat de Stadsbank dat ziet als een luxe

    Ik zou dan dagelijks 8 kilometer moeten lopen,want een abonnement voor het openbaar vervoer mag natuurlijk ook niet van de Stadsbank

    En de aanschaf van een fiets wordt natuurlijk ook gezien als een luxe

    Mijn scooter is geleased,en is nu bijna 2 jaar oud,en heb zelf het onderhoud betaald

    Zonde van het geld,als ik mijn scooter moet inleveren,en geen optie voor mij,aangezien mijn gezondheid het niet toelaat,dagelijks 8 kilometer te lopen

  • Joyce

    Hallo…

    Nou ik zit ook bij de stadsbank,al sinds eind 2009.

    Over de budgetbeheerrekening heb ik absoluut niets te klagen.

    Maar over de schuldhulpverlening heb ik geen goed woord over.

    Ze doen helemaal niets voor je.

    Ik heb meerdere malen gebeld met de vraag of ik terug gebeld kan worden door mijn contact persoon, dit doen ze niet !

    Ook heb ik meerdere malen een brief gestuurd naar hun met informatie die ze moeten hebben enz.

    Maar ook daar reageren ze niet op.

    En tot overmaat van ramp kreeg ik vorige maand een brief dat ze mijn aanvraag afwezen omdat ik niet voldoende mee zou werken.

    Nou bedankt.

    Ook daar heb ik bezwaar tegen aan getekend en ook daar kreeg ik geen reactie op.

    Nu heb ik vandaag weer gebeld en ze bellofden me terug te bellen, zoals gewoonlijk.

    Nou ben benieuwd !

    Maar de conclusie is nu dat ik er niets mee opgeschoten ben en nu ook nog meer schulden heb dankzij hun.

    Omdat zij beloven contact op te nemen met de schuldeisers om een betalingsregeling te maken , maar dit nooit hebben gedaan.

    Nu heb ik verschillende deurwaarders aan de deur gehad.

    Wie kan mij vertellen wat ik nu nog kan doen ??

    Moeder van een zoontje

  • Bernadette

    Hoi moeder,het enige wat je eventueel nog kan doen is je failliet te laten verklaren bij de rechtbank in almelo,dan krijg je een bewindvoerder toegewezen door de rechter.Het is een zware tijd dan,maar dat is het nu ook al voor je.Het duurt 3 jaar maar daarna ben je helemaal schuldenvrij,ongeacht wat er nog open staat.Het lukt niet altijd,maar ik zou het zeker proberen.Heel veel succes en sterkte toegewenst

  • Tassie

    Hallo,

    we wonen nu 2,5 jaar in Duitsland maar willen weer terug naar Enschede,

    echter hebben we in Nederland nog schulden lopen die nog niet betaald zijn,

    kunnen we ons nu al aan melden bij de stads bank voor een schuldsanering of iets.

    we zijn namelijk al druk op zoek naar een woning en willen alles graag geregld hebben zo dat we dat niet meer hoeven tedoen als we weer terug zijn in Enschede

    groet tassie