Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stadsbank oost nederland enschede

  • Bareld Verhagen

    Gaarne had ik graag wat meer reacties over 2010 met de problemen die er nu nog onstaan door schuld van de stadsbank.

    Ben zelf bezig met een klacht maar loop tegen een heleboel gesloten deuren, maar ik geef niet op ook al moet het vijf jaar duren. Ben al bij de rechts winkel geweest!

    Dus hoe meer ik van jullie binnen krijg hoe sterker we/ik daarmee staan bij de gemeente.

    Waar ik nu een bezwaarschrift tegen aan het opstellen ben.

    Reacties kunnen jullie rechtsstreeks hier achter laten of op mijn e-mail adres,

    out_off_tears@hotmail.com

  • 512435

    Toch, heel even maar… Nadat ik door een bewindvoerder (bewindvoerderscollectief) tijdens mijn WSNP nog dieper in de ellende terecht ben gekomen en hij uiteindelijk mijn faillissement aanvroeg om het een paar maand later weer op te laten heffen wegens gebrek aan baten wist ik echt niet meer waar ik het zoeken moest. De bewindvoerder heeft zich makkelijk onder de zorg over mijn financiën uitgedraaid en ik zag door de bomen het bos niet meer.

    Uiteindelijk ben ik met hulp van maatsch. werk opnieuw bij de stadsbank terecht gekomen. Gezien het feit dat ik naast mijn financiële perikelen ook psychisch niet naar behoren functioneerde werd me opnieuw bewindvoering ter overweging mee gegeven. Onnodig te zeggen dat ik erg bang was om deze stap opnieuw te zetten, dit keer nog wel vrijwillig ook !

    Maar, wat wil het geval ? Ik deed het en ik heb me nog nooit ZO veilig gevoeld. AL mijn vragen worden beantwoord, alles kan worden overlegd en ik heb nog niet 1x meegemaakt dat ik anders dan voorkomend tegemoet ben getreden. Hoe verward ik soms ook ben, de medewerkers zijn altijd geduldig, hartelijk. Mijn bewindvoerder belt me ook altijd binnen de gestelde termijn terug.

    DAT mag, nee, moet ook eens gezegd worden.

    512435

  • Belinda

    mijn ervaringen zijn ronduit slecht! vanaf 2006 tot 2009 deden zij onze financiën, we zouden met 3 jaar van onze schulden verlost zijn. Niets is minder waar. Ik ben in 2010 verhuisd naar de andere kant van het land, mijn schulden zijn alleen maar hoger, er is niets afgelost en ik kan nu alsnog een WSNP aanvragen, zat bij hun in minnelijke traject. M.a.w. de schuldeisers rekenen steeds hogere kosten, mijn (inmiddels ex) lost niets af en ik heb meer financiële problemen dan voordat ik bij de SON terecht kwam, terwijl ik niet meer schulden gemaakt heb.

  • hallo

    ik heb een klacht gedaan maar staat in het forum zelf onder klacht.

  • wendy

    hallo mensen…

    ik wil graag iets kwijt aan jullie,alles wat ik hier lees klopt als een bus,ook ik moest drie en een half jaar wachten op resultaat dat ik eindelijk bij de rechtbank terecht kwam voor een failiesement,

    daar ik er nu in zit kreeg ik een bewindvoerster en die heeft nadat ik in de rechtbank zat en vroeg aan de rechter of t normaal was dat dit alles drie en een half jaar mocht duren ik er nog eens drie jaar voor geboet moet worden,dat vind ik afpersing hoog puur vermelde ik tegen de rechter,ik begon met n schuld van 23.500 euro en eindigde die dag van de rechtzitting met een bedrag van 37.000 euro door t niet reageren en betalen van rekeningen dus alle kosten van die jaren kwamen erbij lekker lullig dus voor ons mensen die om hulp vragen,deurwaarder naar deurwaarder,afsluitingen na afsluitingen en noem maar op.t psychische waar wij als mensen me eblijven zitten omdat je op een gegeven moment niet meer weet wat je moet doen.en ga maar door………………………………………………………..

    Nou heeft de rechter mij gezegd doordat al deze niet nodige prolemen noodzakelijk waren geweest,ik n verkorte tijd kon aanvragen via mijn bewindvoerster,wat ik ook meteen gedaan heb,zei heeft m meteen ingediend,en ik kreeg alles verkort naar 1 jaar,ik ben in april begonnen en eindig dus nu over 8 mnd.

    mensen luister laat alles zn loop net als ik t gedaan heb,zet alles wat je hebt op n ander zn naam via een notaris,mocht je gaan trouwen ook dan buiten gemeenschappelijke goederen en niemand kan je wat t kost wel ff dat papiertje maar je staat vrij en veilig van alle drammers om geld en kunnen nooit beslag leggen,wacht op de dag van de zitting,en leg t zelfde voor als ik gedaan heb dan komt alles goed en krijg je meer rust in je lichaam,veranderen kan men nu toch niets meer t is alleen maar afwachten.

    De stadsbank heeft al die tijd geen ene fuck gedaan om dingen te minderen al mn geld werd opgespaart,achter alles wat betaald moest worden moest ik mee dingen en regelen zodat ik een veilig huisje kon realiseren voor mn kids de rest intereserde mij geen ene moer meer en liet t gaan en alles kwam goed en heb nu maar een jaar te gaan om mn wensen weer uit te laten mogen komen voor mn kids…

    vakantie,auto,volledig werk en noem t maar op zonder dat er maar ergens beslag op word gelegd,nou mensen wat wil je nog meer.

    lat t gaan houd je eigen betalingen vandaag in de gaten laat de rest de rest zijn en verlang naar dat gevoel dat je een verkorte tijd aan gaan vragen(WEL DOORGEVEN TIJDENS DE ZITTING) EN JE BENT VAN AL DAT GEZEIK AF…

    succes gr wendy

  • cobie

    vindt het heel erg voor je, misschien moet je eens proberen bij maatschappelijkwerk, daar zitten ook mensen die je daar mee kunnen helpen.ja de stadsbank gaat achteruit ze hebben het veelste druk en maken de ene naar de andere fout,allemaal nieuwen aan het werk waar je geen donder aan hebt en de ene fout naar de andere maken, terwijl het toch de bedoeling is dat je uit de schulden komt en er niet verder in hangt.maar heb via via gehoord dat je wat ik net zij ook daar mensen zijn die je kunnen helpen met de schulden. veel succes en hoop dat het je lukt.

    cobie

  • Michel

    Beste Lezers,

    Stadsbank Oost Nederland Afd Ulft is naar mijn ervaringen een malafide instelling.

    Deze mensen kunnen niet met geld omgaan en heb zelfs begrepen van Incasso bureaus's dat er zeer slecht opgeleide mensen voor deze bank werken welke geen besef hebben van waar ze mee bezig zijn.

    Het resultaat hiervan is 2,5 jaar een budget beheer rekening te hebben gehad met een startsaldo van €5000 en welke op de dag van vandaag VERDUBBELD IS!!!

    de rekening afschriften komen niet overeen met de BBR Online gegevens en beide komen ook niet overeen met de PRS mutaties (PRS mutaties komen uit het bank systeem en de BBR online niet) hierin zijn verschillen te vinden.

    Ik heb nu een aantal keer telefonisch en daarna zelfs per aangetekende post om opheldering gevraagd.

    Eerst kon ik € 2,50 per rekeningafschriften betalen en na de vestigingsmanager aangeschreven te hebben ben ik uitgenodigd om mijn dossier in te komen kijken in Eschede. YEAH RIGHT!!!

    Wie denken ze wel dat ze zijn. Hoe moeilijk is het als ik vraag om een algehele inzage van hun banksysteem dat ik met deze KOLDER wordt afgewimpeld?

    Echter heb ik mij voorgedaan als medewerker van een andere organisatie die mijn belangen behartigd en mijn financiële rompslomp op gaat lossen en heb die DOMBO'S PRS mutatie overzichten laten opsturen naar deze organisatie en deze heb ik weer van hen gekregen. SON heeft wilde beslist niet dat deze gegevens direct naar mij zouden gaan. haha wel dus.

    Hierdoor is mij opgevallen dat boekings data niet overeenkomen met de gemaakte afspraken waardoor bijna elke factuur een boete heeft gekregen wegens telaat betalen. En wie gaat dat nou betalen? Ik kan het u wel zeggen. IK NIET!

    Ik hoop dat ik de enige ben maar heb me laten vertellen dat er per dag zo'n 3 a 5 gevallen hiervan bijkomen.

    Graag hoor ik van u allemaal wat er precies mis gaat en welke stappen u wel al meer heeft gebracht!

    En vergeet niet, meestal zijn de gemeenten verantwoordelijk voor de budgetbeheer rekeningen en zijn zij dus mede aansprakelijk en behoren zij ook voor u op te komen. Iets wat helaas niet gebeurt. Het betreft vaak namelijk een Gemeentelijke lening.

    Succes!!!